باربري مشهد
حمل و ارسال بار از مشهد و تهران به سراسر كشور

باربري مشهد به رباط كريم – ما در گروه باربري نتسان كه نام تجاري باربري مشهد به مي باشد سعي نموده اييم با به كارگيري بهترين پرسنل و ماشين هاي حمل كالا و اثاثيه مدل بالا آسودگي خاطر را براي شما عزيزان فراهم نماييم در اين مطلب به موضوعات شهريار - تهران - ري - ملارد- صالحيه - قرچك - گلستان- انديشه-پرند - قدس- اسلامشهر- پاكدشت - ورامين- پرديس  خواهيم پرداخت.

باربري مشهد به رباط كريم -  تمام تلاش مجموعه باربري نتسان اين مي باشد تا بتواند ارزانترين خدمات حمل و نقل و (شهريار - تهران - ري - ملارد- صالحيه - قرچك - گلستان- انديشه-پرند - قدس- اسلامشهر- پاكدشت - ورامين- پرديس ) را براي شما عزيزان تدارك ببنيد و امروز با افتخار اعلام مي نماييم كه باربري نتسان در بين تمام شركت هاي باربري ارزانترين نرخنامه و تعرفه را ارائه مي نمايد.


شهر رباط كريم
رباط كريم از شهرهاي تاريخي استان تهران است كه تاريخ تمدن در آن به هزاران سال پيش مي‌رسد. قدمت آثار تاريخي و فرهنگي در اين منطقه از هزاره سوم پيش از ميلاد تا اوايل دوره معاصر مي‌رسد، كه هر اثر تاريخي از نظر  ابعاد باستان‌شناسي، معماري و مردم‌شناسي اهميت فراوان دارد. باستان‌شناسان معتقدند كه شهري باستاني در حوالي رباط كريم مدفون شده است و قدمت اين شهر به هفت هزار سال پيش بازمي‌شود. 
اين شهر تاريخي ديدني‌هاي باستاني بسياري دارد. از دليل‌هاي اهميت اين شهر در طول تاريخ، واقع شدن آن در راه كهن جاده ابريشم و راه زيارتي خراسان به بغداد بوده است. باربري مشهد به رباط كريم - در دوران قاجار چون اين شهر طبيعتي سرسبز با باغ‌ها و رودخانه‌هاي فراوان داشته، مورد توجه فتحعلي‌شاه قاجار قرار گرفته بوده است. باغ‌هاي انگور اين شهر شهرت بسياري دارد. پس از اينكه تهران به‌عنوان پايتخت انتخاب شد، بسياري از مردم از شهرهاي شيراز، اصفهان، قم و ساوه از اين شهر عبور كردند كه منجر به رونق و توسعه اين منطقه شد. با ما همراه باشيد تا با ديدني‌هاي رباط كريم بيشتر آشنا شويد.
تپه‌هاي تاريخي رباط كريم
تپه‌ تاريخي كيكاور در كيلومتر ۲۴ بزرگراه تهران به ساوه در روستاي تاريخي كيكاور و تپه باستاني يقه در شرق جاده رباط كريم به شهريار، بعد از روستاي منج واقع شده است. قدمت اين تپه‌ها به دوران پيش از اسلام مي‌رسد و در فهرست آثار ملي ايران به ثبت ملي رسيده است. در رباط كريم ۳۲ تپه‌ تاريخي وجود دارد. تپه ده حسن نيز از تپه‌هاي مهم باستاني اين منطقه است كه دژ و قلعه‌هاي دوران تاريخي با مصالح چينه و خشت را شامل مي‌شود.
قلعه سنگي
قلعه سنگي در نزديكي رودخانه شور و جنوب شهر جديد پرند قرار دارد. قدمت اين قلعه سنگي به دوران سلجوقيان مي‌رسد و پلان آن به سبك بناهاي متداول دوران اسلامي، به‌صورت چهار ايواني و با يك حياط مركزي احداث شده است. چهار برج مدور كه قطر هر يك پنج متر است، در اطراف اين قلعه به چشم مي‌خورد. چاه آبي به عمق ۴۰ متر و يك آب‌انبار درون اين قلعه وجود دارد.
كاروانسراي سنگي
كاروانسراي سنگي، كهن‌ترين كاروانسراي فلات ايران در نزديكي رباط كريم است. ديوار ضخيم كاروانسراي رباط كريم ارتفاعي معادل دو برابر ارتفاع ساختمان‌هايي را دارد كه در داخل كاروان‌سرا قرار دارند. باربري مشهد به رباط كريم -  معماري اين كاروان‌سرا شبيه به معماري مسجد جامع ساوه است. تنها اختلاف مسجد جامع ساوه با كاروانسراي رباط كريم اين است كه در كاروانسراي سنگي فضاي خالي گوشه‌ها را با اتاق‌هاي گنبد داري پر كرده‌اند. اين كاروان‌سرا كه طرحي ساده دارد، شامل چندين اتاق است به درب‌هاي آن‌ها به سوي حياط مركزي گشوده مي‌شود. در سه طرف حياط مركزي سه ايوان وجود دارد كه عرض اين ايوان‌ها حدود پنج متر است. در دوران صفوي تغييرات جزيي روي اين كاروان‌سرا انجام شده است.
كاروانسراي فتحعلي‌ شاه
كاروانسراي فتحعلي‌ شاهي در زمان فتحعلي شاه قاجار بنا شد. اين كاروان‌سرا از آجر، گچ، خاك و ملات محلي ساخته شده است و در بافت مركزي و قديمي شهر قرار دارد.
كاروانسراي حاج كمال
كاروانسراي حاج كمال از نوع دو ايواني و داراي فاهاي ورودي، حياط، اتاق‌هاي متعدد و اصطبل است. اين كاروان‌سرا در دوران فتحعلي شاه قاجار توسط فرد خيري به نام حاج كمال ساخته شده و براي استفاده مسافران وقف شده است و داراي دو كتيبه است كه روي يكي از آن‌ها تاريخ ۱۲۴۰ قمري و نام باني،‌ آقا كمال حك شده است. اين كاروان‌سرا به سبك دو ايواني ساخته شده و ورودي آن از ايوان غربي است. از ايوان شرقي نيز به‌عنوان شاه نشين استفاده مي‌شد. كوره‌هاي ذوب فلز كشف شده در اين كاروان‌سرا گواه بر آن است كه به‌عنوان ضرابخانه نيز كاربري داشت. اين كاروان‌سرا در اداره كل ميراث فرهنگي استان تهران به ثبت رسيده است.
انبارهاي يخي
انبارهاي يخي براي تهيه يخ در فصول بهار و تابستان به‌صورت مخروطي شكل همانند يك كله قند از خشت و گل با ارتفاع ۷ تا ۶ متر ساخته شده است. باربري مشهد به رباط كريم -  در رباط كريم براي تامين يخ اين منطقه و كاروانيان ۳ انبار يخي در فواصل مختلف وجود داشت كه در اصطلاح محلي به يخچال معروف بودند. تا ۳۰ سال پيش از اين انبارها همچنان استفاده مي‌شده است. در دوران زنديه و قاجاريه ساخت اين انبارهاي يخي در ايران رواج يافت.
آسياب آبي رباط كريم
آسياب آبي رباط كريم از نظر معماري و وسعت از بي‌نظيرترين آسياب‌هاي استان تهران است. فضاي داخل آسياب شامل دو اتاق يا انباري و درگاه ورودي با ديوارهاي آجري است. در گذشته آب شهري در زمين‌هاي منطقه وارد مجرايي با ارتفاع ۲۵ سانتي‌متر مي‌شد و به اين ترتيب، چرخ آسياب را به حركت در مي‌آورد. اين آسياب از آهك، گچ، آجر، ساروج و گل ساخته شده و قدمت آن به دوران قاجار مي‌رسد.
پل بازارك
پل بازارك روي رودخانه فصلي سياب در مسير راه ارتباطي رباط كريم به ساوه احداث شده است. اين پل به‌صورت سه چشمه طاق شامل يك دهانه بزرگ و دهانه كوچك‌تر در دو طرف طراحي شده است. اين پل در زمان قاجار بنا شده و در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است. اين پل در زمان جاري شدن آب رودخانه سياب، تنها راه ارتباطي بين كاروانسراي حاج كمال واقع در رباط كريم و قلعه سنگي در غرب و راه ارتباطي به ساوه بود.
باربري مشهد به رباط كريم و موضوعات مربوطه را در حد توان در اين نوشتار بيان نموديم- در پايان مجددا تاكيد مي نماييم كه ما در شركت باربري مشهد با نام تجاري نتسان تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم تا بتوانيم بهترين انواع خدمات را به شما ارائه دهيم اگر در جستجوگر گوگل يكي از عبارات باربري مشهد به رباط كريم - شهريار - تهران - ري - ملارد- صالحيه - قرچك - گلستان- انديشه-پرند - قدس- اسلامشهر- پاكدشت - ورامين- پرديس  را جستجو نموده ايد و وارد اين نوشته شده ايد مي توانيد در اين سايت به تمام نيازهاي خود دست يابيد. ضمنا مي توانيد با يكي از شماره هاي 09152466300-09156497899-05136200798-05138424255 تماس گرفته و از خدمات حمل و نقل شهري و بين شهري و همچنين تعرفه خدمات مطلع شويد مجددا تاكيد مي نماييم 70% تخفيف استثنايي ويژه شما مشتريان عزيز مي باشد كه از طريق وب سايت به مجموعه باربري نتسان مشهد مراجعه مي نماييد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۰۵:۵۰ ] [ نتسان ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی